La France, Paris…

rugsėjo 23, 2012 in Kelionės, Užsienio kampeliai

2011 03 02 … 2011 03 05

Artėjančio jubiliejaus proga (25 metai vienam žadėjo stuktelti) gavom dovanų Ryanair bilietėlius į mailės sailės miestą – La France, Le Paris… Vienas iš mūsų tai jau ten buvęs bent du kartus, mat sekėsi keliauti su mokykla – buvo mokoma prancūzų kalbos ir nemažai nuskilę kelionių į tą kraštą :) Beeet, dar nė karto Paryžiuje nebuvome dviese, tad oj saldu bus…

Šiek tiek gaila, kad dar labai labai ankstyvas pavasaris ir nebus tokio žydėjimo, kokį jau teko matyti – būta Paryžiuje balandį ar gegužę… Skendėjo miestas žieduose. Šįkart teks keliauti ir su striukėm, mat orą žada visai ne kokį… Ech, bet ką darysi.

Kitas reikalas kelionei – susirasti, kur miegoti :) Naktys tik dvi… Lendam į booking.com ir žiūrim, ką mums siūlo. Biudžetas nedrasko kišenių, bet pavyko gauti visai gerą variantą – ir netoli Eifelio, ir kaina padori. Berods, 15 rajonas buvo ir tipinis toks prancūziškas viešbutukas

Draugai paskolino Paryžiaus kelionių vadovą, knygelę tokią, tad susidėliojom žiauriai smagią trasą “Pažinkime Paryžių Pėsčiomis” :D Nusimato kojų skausmelio… Bet gi reikia pamatyti miestą! Be to, aplankysim ir tokių netradicinių įdomybių – žymių žmonių baisiai senas kapines Cimetiere du Pere Lachaise, mokslo centrą La Villette.

***

Taigi, keliaujam. Skrydis iš Kauno, susikrovėm maksimaliai minimalų daiktų kiekį į Ryanair ir išdundėjom. Beje, tai pirmas mūsų skrydis su Ryanair ir net iš Kauno :D

Skrydzio info

Lektuvely

Saule leidos

Paryžiuje atsiradom vakare… Dar valandą autobusu vykom iki miesto nuo oro uosto. Išmetė mus Ryanair’o autobusas kažkur netoli Triumfo arkos. Bent taip rodėsi pagal žemėlapį… ir lyg šalia Palais des Congres. Sunkoka gaudytis svetinam mieste, kai jau tamsu – dieną viskas rodosi visaip kitaip. Jungiam navigaciją ir traukiam link viešbutuko pakeliui pro Triumfo arką… ir Eifeliuką :)

Pirmas kelias Paryziuj

Nors tamsumoj mieste ir klaidu, bet dažnai būna gražiau negu dieną :) Pagaliau iš už kampo prieš mus išniro Triumfo arka…

L'arc de Triomphe

Šalia jos kertam garsiąją Avenue des Champs-Elysees… Eismas intensyvus :)

Champs - Elysees

Stabtelim vidury gatvės, perėjos saugumo aikštelėje ir praleidžiam porą šviesoforų – smagu pasigrožėti vaizdais stovint saugiai vidury gatvės :)

L'arc de Triomphe

Einam toliau… Norisi kuo greičiau pamatyti Eifeliuką – kiek atmintis kužda, sutemus jis atrodo fantastiškai, ypač kai pradeda blyksėti švieselėm, lyg fotoaparatų blykstėm… Ir šiek tiek paėjus paryžietiškom siaurom nuostabiom gatvelėm, tarp medžių šakų sužibo nepakartojamas Eifelis :)

Skubam prie jo arčiau…

Oj tas naktinis Paryžius… Vėsoka, bet grožimės vaizdu. Prisiklausėm istorijų, kad Paryžiuj daug “juodukų”, įkyriai siūlančių visokius šūdniekius. Tad pastoviniuojam kurį laiką, kol horizonte pamatom tokių įkyruolių gaują. Gal jie ir nepiktybiniai, bet po baisių istorijų nutarėm papildomų rūpesčių neturėti ir, nelaukę kol jie priartės, pasišalinti :)

Labai geras jausmas stovėti po Eifeliu, toks labai geras… Tik gerumą drumstė dar daugiau “juodukų” – po Eifeliu jų knibždėte knibžda. Ir visi gaujom, būriais…

Po La Tour Eiffel

Ilgai nelaukę, pasukom link viešbučio. Šiek tiek užtrukom, kol grožėdamiesi Paryžium pasiekėm viešbutį. O čia buvo smagu – teko atgaivinti prancūzų kalbos žinias, galima sakyti, sekėsi neblogai – susikalbėti pavyko :D Tik kas tai nutiko, kad užsakyto kambario negavom – lyg neveikė WC ar pan. Bet mums pasisekė – gavom kambarį geresniam viešbuty už tą pačią kainą :) Viešbutis buvo šalia, taip pat 15 rajone, netoli Eifeliuko. Tik jau pavadinimo neįsidėmėjom… :)

Šiek tiek pavargę po kelionės ir Paryžiaus ramantiškų emocijų, išsidrėbėm skaniam miegui…

Rytas Paryžiuj – negali būti nieko geriau :) Na, trūkto tik šilto pavasario oro ir daug žiedų mieste :) Dėkojam bent jau kad nelijo, o švietė saulutė :)

Viesbuty

O diena laukia beprotiškai fantastiška – svarbiausias kelionės tikslas – pakilti į Eifelio viršų! Paskui jau kaip Dievas duos :D Bet Eifelį aplankyti BŪTINA.

Tiesa, netoli Paryžiaus įsikūrusi mūsų draugė – planuose dar susitikti su ja ir vaikštinėti aplink Paryžių kartu. Bet čia po Eifelio :)

Pakeliui iš viešbučio link Quai Branly užsukom į kepyklėlę nusipirkti dieeeeviško skonio šiltų prancūziškų bandelių. Dar ir parduotuvę pakeliui užtikom, tai visokių užkandų visai dienai prisipirkom. Bandeles sukirtom iškart – pasaka eit Paryžiaus gatvelėm ir kirst šiltą bandelę :D Bet visas pusritys buvo ant suolelio Quai Branly krantinėj su Eifeliu fone:

Quai Branly

Mudu in Paris

Pusryciai ant suolelio

Pavalgę pajudėjom link Eifeliuko. Nenustebino ilgokos eilės prie bilietų kasų ir liftų… Vasarą žmonių būna ir taip kelis kartus daugiau, o mes palaukėm eilėj tik pusvalandį :) Kasoje padėkojo lietuviškai – mat teko rodyti asmens dokumentą, nes iki 25 m amžiaus yra daugybė nuolaidų Paryžiuje, taip pat ir Eifelyje. Tai matyt berniukas nužiūrėjo šalį ir jau išmokęs visom kalbom pasilabinti :)

Eileje

Pirkom bilietą į patį viršų, sumokėjom po apie 13 eurų. Apsauga pastiprinta, apžiūrėjo kuprinę, bet įtarimų nesukėlėm :) Palaukėm lifto dar kurį laiką ir kilom aukštyn. Pirma stotelė – berods 2 aukšte (po mumis liko dar vienas). Uj Paryžiaus vaizdai jau apakina…

Eifelyje

Panorama Paris

Priekyje išdygo visi dar lankytini objektai… o miesto ribų rūke taip ir nepamatėm :) Šiame apžvalgos aukšte galima apeiti ratą aplink visą Eifelį ir apžvelgti visą Paryžių.

Trocadero

Auksine akis

Sena

Vyrs

Zmuona

Vyrs ir zmuona :) ir Champ de Mars

Kadangi ne vasara, o kuo aukščiau nuo šalčiau ir vėjas labai traukia, tai ilgai neužsibuvom čia ir ėjom į eilutę prie lifto kilti į viršūnę. Žmonių daug… :/

Viršuje pirmiausia papuolėm į uždarą aukštą, kur aplink visą bokštą buvo sužymėtos miestų kryptys ir atstumai iki jų. Iki Vilniaus… 1706 km skrendant tiesiąja :)

Km iki Vilniaus

Palipėję laiptais į viršų, papuolėm į atvirą, t.y. tinklu apdengtą pačią aukščiausią Eifelio aikštelę :) Vaizdas geras, su tinklu virš galvos tikrai jausmas malonesnis…

Eifelio virsunej

Geriausius kadrus darėm su mylimiausia GoPro kameryte, tik iškišti ją už tinklo buvo labai nesmagu, net kojos linko :) Žinoma, po laiko pastebėjom iškabas, draudžiančias per tinklą kišti šiukšles ir fotoaparatus :) Matyt ne mažas kiekis jų išskridę yra… :)

Čia viršūnėj ratus sukom jau lėtai – grožėjomės vaizdeliais.

Champ de Mars

Paris

Trocadero

Sena

Mudu Eifelyje

Dar Eifelyje paskanavom prancūziškos šampės, deja, iš vienkartinės taurės :) Sumokėjom daug, skoniu nepasidžiaugėm, na, bet išgėrėm šampės Eifely :D Taip pat apžiūrėjom muziejuką – buvo įrengtos vitrinos, pasakojančios Eifelio statymo istoriją… Ir leidomės apačion. Dar pakeliui stabtelėjome pirmame bokšto aukšte, o jis didelis, su parduotuvėmis, kavinėmis, tad pasišildėm su kavute, apžiūrėjom siuvenyrus… Kainos didelės, o panašių Eifeliukų galima įsigyti iš “juodukų”, apačioje po bokštu :)

Daugiausia iš Eifelio turim video medžiagos ir susuktą labai gražų prancūzišką filmuką… Jis čia, slaptažodis: diblogas :)

***

Pabuvoję Eifelyje, nusiteikėm ilgam ilgam ėjimui aplink Paryžių. Kelias laukia daugmaž toks:

Aplink Paryziu

T.y. praeisime Champ de Mars, po to Invalidų rūmus, atsidursime krantinėje d’Orsay šalia Alexandro III tilto, po to eisime krantine tolyn iki Saint Germain bulvaro ir juo eisime iki pat mokslo rajono – Sorbonos universiteto fakultetų ir Panteono (Quartier Latin). Tada keliausime atgalios link Notre Dame, pereisim salą Ile de la Cite iki pat galiuko ir tilto Pont Neuf ir tada krantine des Tuileries kulniuosim iki Luvro… Po to pereisim sodą, esantį priešais Luvrą ir eisim iki pat Place de la Concorde, o tada – per visus Champs Elysees iki pat Triumfo arkos, mat norime ir joje pasikelti į viršų… Maršrutėlis toks ohoho, bet mes įveiksim :D Po Triumfo arkos jau trauksim namo tuo pačiu keliu kaip ir vakar atvykus…

Taigi, laukia didžioji dalis Paryžiaus objektų. Pradedam kelionę :) Pajudam nuo Eifeliuko per Marso laukus link Invalidų rūmų. Ten susitiksim su drauge ir keliausim tada jau tryse.

Einam toliau

Degaline

Ir pasiekiam Invalidų rūmus…

Hotel des invalides

Čia, berods, yra ir neįgaliųjų ligoninė, ir karo muziejus…

Iskaba

Prisėdam palaukti draugės…

Laukiam drauges

Sulaukėm draugės ir jau tryse pajudėjom per Hotel des invalides į kitą pusę, link krantinės d’Orsay.

Viduje muziejaus

Muziejuje

Iš kitos pusės šie rūmai atrodo geriau negu kur buvom mes… Yra didelis sodas su didelėm didelėm tujom :)

Kitoje puseje

Ilgai nestoviniuodami traukėm link Aleksandro III tilto – šis tiltas bene gražiausias Paryžiuje.

Pont Alex III

Kitoje tilto pusėje matėsi Grand Palais, o mūsų pusėje priešais tiltą stūksojo Nacionalinės Asamblėjos pastatas. Ir pražygiavo kokia tai procesija…

Nacionaline Asambleja

Toliau ėjom link Saint Germain bulvaro. Jis veda iki pat mokslo įstaigų rajono, Quartier Latin, kur yra Sorbonos universiteto fakultetai, daug visokių mokyklų. Buvo smalsu pamatyt tą rajoną :) Taigi, pasileidom per visą ilgą St. Germain bulvarą… Čia gera vieta pamatyti mūsų vadinamą “tikrąjį Paryžių”…

Jau paskaudo kojytes… :) O plano įveikta tik apvali pusė :) Štai koks Paryžiaus universiteto Teisės fakultetas:

Faculte de droit

Netolies radom ir Panteoną… Su drauge lindome vidun ir į rūsius, kur guli Volteras ir kiti :)

Jau pradėjo sėsti ir fotoaparatų baterijos, saulė leidos vakarop, tad ilgai nelaukdami keliavom maršrutu tolyn. Link Notre Dame katedros… Ji pastatyta Senos saloje, Ile de la Cite.

Notre Dame

Mudu ir Notre Dame

Šalia katedros pastebėjom močiutę, maitinančią balandžius. Kažkodėl ji pasirodė tokia tipinė prancūzų veikėja, moteris su balandžiais… :) Bet nelabai norėjo būti fotografuojama.

Motera su balandziais

Aplankėm ir katedros vidų. Išties įspūdinga…

Notre Dame viduje

Išėjus iš Notre Dame mus pasitiko jau visai vakarėjantis Paryžius. Skubėjom į Ile de la Cite galiuką ir link Luvro…

Paris

Ile de la Cite galiukas

Perėjom per Pont Neuf tiltą ir atsidūrėm krantinėje des Tuileries. O šioji garsėja savo bukinistais – knygų pardavėjais ir tapytojais… Tipinis Paryžius ir vėl.

Bukinistai

Tapytojas

Dar aplankėm ir tiltą Pont des Arts, kuris yra pėsčiųjų tiltas ir ant kurio prikabinta daugybė spynų… :)

Pont des Arts

Ile de la Cite nuo Pont des Arts

Jau temo visai, tad nuskubėjom prie Luvro. Į muziejų eiti nesinorėjo, tik įlindom po stikline piramide ir pasigrožėjom statiniu iš lauko :) Jau jautėsi ir nuovargis, pavargo ir GoPro kamerytė… :)

Labai geri vaizdai atsivėrė einant per sodus nuo Luvro link Place de la Concorde…

Prie Luvro

Place de la Concorde

Prie Luvro atsisveikinom su drauge ir toliau jau tik mudu du ėjom link Triumfo arkos. Prieš akis spindėjo Eliziejaus laukai… ir gyvas kitoks prabangus Paryžius vakare :)

Champs Elysees

Kojytės po dienos maršruto jau ėjo automatiniu rėžimu. Eliziejaus laukuose dar susiradom maisto prekių parduotuvę, nusipirkom valgyt… Triumfo arka atrodė taip netoli… bet mes tolom nuo Eifelio ir viešbučio! Vis tik atkakliai ėjom pirmyn, mat norėjom pasikelti į Triumfo arką :) Pasiekėm ją. Ir sužinojom, kad lifto čia nėra, o yra tik pora šimtų laiptelių… Vienbalsiai nutarėm, kad kojos namo nebeparneš, jeigu lipsim į arką. Tad apsisukom ir ėjom į viešbutį. Grįžom, be abejo, vos gyvi :) Bet su kokiais įspūdžiais!!!

Antras ir paskutinis rytas Paryžiuje. Kitą parytį lėksim į lėktuvėlį jau… Po vakarykščio maratono šiandien mėgausimės metro malonumu ir objektais, esančiais ne visai centre – Monmartras, La Villette, Cimetiere du Pere Lachaise, 21 amžiaus rajonas su La Defense šiuolaikine arka… ir dieną baigsim Montparnasse dangoraižyje, kur Paryžius vėl bus mums po kojomis :)

Sios dienos keliai - raudoni

Taigi, pasinaršom metro planelius ir vykstam link Monmartro ir Sacre Coeur bazilikos. Ten vėl susitiksim su drauge ir vaikštinėsim tryse :)

Gaudom metro

Sacre Coeur tiesiog švyti ant kalno… Daug žmonių, daug jaunimo šildosi pavasario saulytėj. Visas tolimesnis Paryžius skendi rūkuose.

Sacre Coeur

Paryzius nuo Sacre Coeur

Įlindom į Sacre Coeur vidų…

Sacre Coeur viduje

Aplankę Sacre Coeur ritomės kalneliu žemyn…Ir vėl prieš mus išdygo toks tipinis, bet kitaip tipinis Paryžius :)

Sacre Coeur

Po truputį artėjom link senojo garsiojo Moulin Rouge :) Oj džiūgavo vyrelis… :D

Moulin Rouge

Po šio meniško rajono traukėm į visai kitokį kraštą – mokslo centrą La Villette. Į vidų neplanavom eiti, bet sudomino nuotraukose matytas stiklinis rutulys… Taigi, vykom ieškoti :) Ir radom – vaizdas įdomus, bet įdomiau turbūt būtų viduje. Tai tik pasivaikščiojom aplink, pailsėjom ir judėjom toliau… Tiesa, vyrą sudomino povandeninis laivas/muziejus, tai jis dar ten sugaišo gerą pusvalandį :) O į La Villette vidų ėjo daugybė grupių mokinukų :)

La Villette

Povandeniniam laive - muziejuje

Šiandien tikrai pasijutom išsekę… Vos ne vos vilkom kojeles link metro, iš metro – į žymias Pere Lachaise kapines. Įdomus objektas Paryžiuje :) Labai labai didelės žymių ir ne visai žinomų žmonių kapinės… Antkapių dydis ir įvairovė – verti dėmesio.

Gan greit ši diena traukė link vakaro. Po truputį temo, o mes patraukėm į visai kitą Paryžiaus galą – taip vadinamą 21 amžiaus rajoną su modernia arka La Defense. Ši arka žiūri tiesiai į Triumfo arką, o nuo Triumfo arkos tiesi linija baigiasi ties Luvru. Įdomi linija :)

La Defense

21 a rajons

Ir kelionės bei dienos pabaigai – kilsime į Montparnasse dangoraižį grožėtis naktiniu Paryžiumi po kojomis :) Vaizdas tikrai nepakartojamas. Gaila, neveikė lauko terasa, todėl šiek tiek buvo sunku žiūrėti į Paryžių, kai stikle atsispindėjo vidaus patalpa.

Paris from Montparnasse

Ir dar vieną mielą dalykėlį norėjom padaryti – turėti romantinę foto su naktiniu Eifeliu, todėl gan ilgokai žaidėm su fotoaparatu, kol gavom štai ką:

Griaunam Eifeli

Ramantika

Gan ilgai teko laukti, kol Eifelis paskutinį kartą mums sužibės daugybe švieselių, gerai, kad nebuvo šalta ir turėjom ką veikti, tai laikas neprailgo. Galiausiai sulaukėm mirgančio bokšto, pamojavom jam ir vykom į viešbutį krautis šmutkių – paryčiais lėksim į Ryanair’o autobusą prie Palais des Congres. Tiesa, neveikė apatinė dalis lempučių :(

La Tour Eiffel

Labai smagus buvo mums išvykimo rytas. Reikėjo keltis apie 5 val. ir su metro vykti iki Palais des Congres. Ateinam į artimiausią metro stotelę, žiūrim, gi metro atvyks tik po gero pusvalandžio – laukti neturim kada, laikas spaudžia. Nutariam su visa manta eiti bėgte iki sekančios didesnės metro stotelės. Kol nuėjom, atvyko tas pats metro, kurio galėjom sulaukti ramiai sėdėję :D Vos vos spėjom į Ryanair’o autobusą. Pavėlavus į jį būtų ne kas – už 100 eurų nuvežtų mus taksi iki oro uosto… Kito būdo ten nukakti kaip ir nebūtų. Turėjom gerą stresiuką kelionės pabaigai :) Bet viskas baigėsi gerai :)