5-a diena

2012-04-26 ketvirtadienis. NETOLI PLITVICŲ EŽERŲ.

Nubudom giliam Kroatijos kaime. Susikrovėm šmutkes ir nekantraudam patraukėm link Plitvicų parko. Iš vakaro ilgokai analizavom lankstinukus, rastus kambaryje – parke yra siūlomi keli maršrutai, trumpi ir ilgesni, rinkomės vieną jų, kad viską viską parke pamatytume.

Į parką yra du įėjimai. Pasirinkom antrąjį, kad atsirastume parko vidury ir, apsukę 8-eto formos zigzagą per parką, grįžtume atgalios.

Rinkomės kažkurį iš ilgųjų maršrutų – H ar F raide pažymėtą. Atvykus į parką paaiškėjo, kad traukinukai, turėję vežti mus tarp stotelių ST, nedirbo (ne sezonas dar), tad viską teks įveikti kojytėm. Tik per didžiuosius ežerus perkeliantys laiveliai dirbo :)

Taigi, pradedam.

Parko trasa

Mašiną paliekam antro įėjimo parkinge, nusiperkam bilietus, ir einam link parko. Kelias iki ten nemažas – vis einam einam… Bilietų niekas taip ir nepatikrino. Tik vėliau sužinojom, kad juos tikrina laiveliuose, o jeigu būtų jėgų apeiti pėsčiomis ir didžiuosius ežerus – gal pavyktų prasisukti ir be bilietų…? Vis tik ne pigu – berods, po 55 lt žmogui. Bet yra dalykų, kuriems pinigų negaila :)

Plitvicu parke

Ilgokai ėję, tarp medžių pamatom pirmą prieplauką P1, iš kurios laiveliu persikelsim per ežeriuką iki prieplaukos P2.

Pats pirmas ežeriukas su savo perlamutriniu smaragdiniu ir labai šaltu vandeniu mus paperka. Nekantraujam keliauti prie krioklių, o laivelis – tik už pusvalandžio. Turim laiko pasitrinti aplink ir prigaudyti gražių kadrų :)

Tai – Jezero Kozjak (534 m virš jūros lygio (VJL) ) – paskutinis iš viršutiniųjų ežerų (Upper lakes) ir didžiausias iš visų Plitvicų ežerų (informacija apie visus ežerus bus aprašymo gale), trijų km ilgio, turintis salą viduryje, kurioje įrengtas restoranas. Per šį ežerą kursuoja visi laiveliai – pirmieji perkelia skersai į netoli esantį kitą krantą, antrieji laiveliai plukdo ilgokai išilgai ežero.

Pirma dienos dalis numatyta taip – turime pasiekti aukščiausią tašką (raudona trasa žemėlapy), t.y. kilti aukštyn ir pamatyti visus Upper lakes – viršutiniuosius ežerus. Pradėjome nuo jų paskutinio (Kozjak), tad kildami vis aukščiau, pasieksime pirmą, aukščiausią, o paskui ridensimės žemyn iki žemiausio ežero (geltona ir oranžinė trasos)… Jį pasieksim jau visai vakare :) Jei būtų veikę traukinukai, nebūtų reikėję lipti viršun… iki ten būtume nuvažiavę :/ (Trasos žemėlapis čia).

Jezero Kozjak pakrantė ir prieplauka P1:

Kozjak ezeras

Prieplauka P1

***

Pagaliau laivelis pajuda ir per 5 minutes atsiduriam kitam ežero krante. Kriokliukų šniokštimas girdisi jau iš toli ir šis garsas mus lydės visą mielą dieną parke :)

Keliames laiveliu per ezera

Išlipę iš laivelio tirpstam kaip pavasario sniegutis :D nuo krioklių grožio… Tiesa, pirmiausia pamatėm juos miniatiūrinius, per visą šlaitą, tarp kiekvienos žolelės ir nuo kiekvieno kupstelio tekėjo vanduo – vaizdas ir garsas nenusakomi. Kur pažiūri – visur čiurlena! Praleidom visus žmones į priekį, o patys likom ramiai grožėtis vaizdu. Ir tai – tik viso parko pradžia… Gaila, kad nuotraukose nematyti tos gyvasties ir tekėjimo – reikia žiūrėti video :)

Po truputį kylam aukštyn. Vaizdas žemyn kriokliukų kryptimi irgi įspūdingas:

Plitvicu parke

Palipėjus aukščiau gražius vaizdus keičia dar gražesni. Vanduo bėga iš kiekvieno kampo…

Burgeti ezeriukas

Gilesniuose ežeriukuose kiaurai matosi iki pat dugno – pilna medžių paskenduolių. Į vieną jų (vad. Burgeti) panardinam savo GoPro kamerytę:

Burgeti ezeriuke po vandeniu

Iš viršaus vaizdas vis tik gražesnis ir vanduo atrodo skaidresnis :)

***

Prieinam didesnį ežeriuką – tai Gradinsko ežeras (553 m VJL), mėgiama ančių perėjimo vieta. Aplink jį eina labai gražus ne medinis takelis… O žuvų kokia gausybė!

Gadinsko ezeras

Gadinsko ezere

Eidami tolyn nuo ančių mylimo ežero, sutinkam jų porelę :) Visiškai nebaikščios…

Plitvicu antys

Lėtai vingiuodami palei Gadinsko ežerą, jau iš tolo išgirstam geroką vandens gausmą – prieky pamatom vieną didesnių Plitvicų parko krioklių… Jis krenta iš 28m aukščio ir yra tarp Galovac ir Gadinsko ežerų.

Vienas didesniu kriokliu

***

Peržiūrinėdami kelionės foto gavom klausimų, negi ir parke visiškai nebuvo žmonių :) Jų buvo ir gan daug. Bet mes laiko turėjom ir visus praleisdavom į priekį ar laukdavom, kol pasigrožės vaizdais, o tada patys ramiai fotografavomės be papildomų veidų fone :) Todėl vos keliose nuotraukose matysis kitos sielos…

Vingiuojam takeliais tolyn. Tarp didesnių ežerų (Galinsko ir Galovac) įsiterpę daugybė mažesnių ežeriukų su gausybe kriokliukų… Kai kur takeliai eina palei juos, kai kur – tiesiog virš ežero, po kojom plaukioja žuvelių pulkai.

Vienas gražesnių mini ežeriukų su kriokliukais:

Grazus ezeriukas

***

Vienas parko minusas – labai, net labai mažai suoliukų. Ir nuvirtusių medžių mažai, tad tik pamatėm pirmą pasitaikiusį rąstą ir prisėdom pailsėti ir papietauti :)

Mudu

Gan ilgai ėjom aukštu šlaitu virš Galovac ežero. Vanduo toks skaidrus, kad puikiai matėsi visi ežero medžiai skenduoliai.

Galovac ezero skenduolis

Taip po truputį kilom aukštyn. Kai kur gan į statų kalną teko kopti… Bet kokie vaizdai atsivėrė! Po kojomis liko Galovac ežeras:

Galovac ezeras

Galovac ezeras (582 mVJL) – gražiausias iš Upper lakes ežerų. Trečias pagal dydį visame Plitvicų ežeryne.

***

Prieinam kelio išsišakojimą ties keturiais mažiukais ežeriukais (Batinovac – 610 m VJL, Great Lake – 607 m VJL, Small Lake – 60 m VJL, Vir – 598 m VJL)  ir nutariam pereiti į kitą pusę – jau ir visai nebetoli lieka iki aukščiausio parko taško – stotelės ST3.

Sankryzele

Ciurlena

Ir vėl takeliai vingiuoja tai šalia, tai virš ežerų, vėl matom gausybę skenduolių. Vienas – labai jau primena žmogystą… :)

Skenduolis

***

Pagaliau išvystam mūsų tikslą – dabar jau ridensimės tik apačion! Stotelė ST3 :) Raudona kelio trasa įveikta – pradėsim geltonąją :)

Stotele ST3

Netolies ir aukščiausias iš ežerų – Proscansko ežeras (636 m VJL)…

Gaila, kad tik nuėję šitiek kelio ir praėję tiek ežerų, sugalvojom fotografuoti kiekvieno jų lentelę su informacija apie ežerą… :) Na, nebūtume mes. Tad kiek pasitaikė jų einant atgalios iki Kozjak ežero ir laivelio, tiek dar nuotraukų ir bus :) Taigi:

Info lentele

Aplink Galovac ežerą apėjom iš visų pusių, mat atgalios traukėm jau kitu ežero krantu… Anas buvo aukštai ant kalno, o šis – visiškai prie vandens :)

Galovac ezeras

***

Toliau traukėm tuo pačiu parko šonu iki Galinsko ežero…

Didžioji dienos dalis praėjo vaikštant aplink Upper lakes :) Net nepastebėjom kaip saulė pradėjo ridentis žemiau pietų, o ir kojos baisiai nepavargo. Vis tik pasėdėti ir palaukti laivelio prieplaukoje P2 buvo gera :) Sulaukę laivelio ilgokai plaukėm iki prieplaukos P3. Kartu su mumis plaukė didelė grupė žmonių, todėl šią parko (Lower lakes) dalį intuityviai pradėjom iš kitos pusės negu eina visos grupės :) (oranžinė trasa)

Atidžiai išsinagrinėjom žemėlapį, galbūt todėl pastebėjom, kad viename ežerų šone yra nemažai “gražaus vaizdo” ženkliukų. Pasukom ten. Teko kopti į kalną, bet ėjom plačiu asfaltuotu taku, todėl nebuvo sunku. Iš tiesų pamanėm, kad gal  ne ten nuėjom, kur reikia, bet netrukus pastebėjom rodykles, vedančias į “sightseeing” (apžvalgos) aikšteles :) Pirmoji mus apakino iš naujo…

Vaizdas is virsaus i Lower lakes

Po kojomis – Milanovac ežeras (532 m VJL), pirmasis ir didžiausias iš Lower lakes grupės (žemųjų) ežerų.

Kozjak ir Milanovac ezerai (paskutinis Upper ir pirmas Lower ežerai)

Panorama

***

Einam toliau aukštuoju skardžiu. Pakely pasitaikė dar pora apžvalgos aikštelių, o po kojomis buvo kiti žemieji ežerai…

Panorama

Lower lakes

Pamažu priėjom vietą, nuo kurios matėsi takelis, vedantis iki pirmojo įėjimo į parką. Vadinas, esam netoli kito parko galo. Ši dalis trumpesnė, todėl ir ėjome greičiau :)

Zigzagas - takelis, vedantis i pirmaji parko iejima

***

Gan greit vėl išgirdom nemenką vandens ošimą – artėjom prie didžiaaaaausio Plitvicų krioklio :) Pirmiausia jį pamatėm iš viršaus, todėl jo aukščio suvokti kol kas negalėjom.

Krioklys

Didziausias krioklys

Turėjo būti būdas iki jo nusileisti. Keletą minučių pasukę ratus aplink, atradom beveik apaugusius, be galo stačius laiptus žemyn nuo kalno:

Zemyn link krioklio

Laiptai staciai nuo kalno

Ne visai jaukiai atrodė, bet kaip smagu buvo leistis žemyn :) O nusileidus… krioklys atrodė fantastiškai – didesnio dar nebuvom matę :)

Veliki slap

Mudu

Ilgai grožėtis vaizdu jau nebegalėjom – saulė greitai judėjo vakarop, o mums dar reikėjo grįžti iki prieplaukos P3 ir spėti į paskutinį laivelį, nes kitu atveju… oj ilgai ilgai eitume iki mašinos. Tad nuo krioklio jau apatine takų dalimi palei ežerus patraukėm link prieplaukos.

Palei zemuosius ezerus

Zemieji ezerai

Novakovica Brod (503 m VJL) – teoriškai paskutinis (praktiškai ne) ežeras Plitvicų ežeryne. Taigi, mes šaunuoliai, buvom pasiekę pirmą ir paskutinį ežerus :)

Plitvicu parke

Be galo gražius kriokliukus radom tarp Kaluderovo (505 m VJL) ir Novakovica Brod (503 m VJL) ežerų…

Plitvicu grozis

***

Palei kitus žemuosius ežerus ėjome spartesniu žingsniu. Kojos jau dirbo automatiniu režimu, skubėjom į paskutinį laivelį. Tiesa, pakeliui stabtelėjome ties Milanovac ežeru (532 m VJL)  ir vėl panardinom kamerytę :)

Milanovac ezere

Visa laimė, vos vos spėjom į paskutinį laivelį prieplaukoje P3 :) Ir labai labai laimingi, kad apėjom visą parką, grįžom atgalios į mašiną…

Paskutinis laivelis

Laimingi viska apeje

Laivelyje

Baigem ten, kur pradejom - prieplauka P1

Kelias link masinos

***

Taigi, visa miela diena – 7 valandos – praleistos Plitviсų ežerų parke :) Pavargę, bet labai patenkinti diena, saldžiai išsidrėbėm mašinoje :) Jau dienos pabaigoje kilo daug gerų minčių, patarimų sau patiems ir kitiems, besilankysiantiems Plitvicų parke:

• Būtinai reiktų skirti visą dieną šiam grožiui, nes mes vaikščiojom ir mėgavomės gamta ramiai, o matėm, kokiu tempu “pravaromos” ekskursijos. Ir dar greičiausiai ne per visą parką jos pravedamos…
  • Pavasarį čia atvykti geriau negu vasarą, nes, kol neišsprogę medžių lapai, buvo geras matomumas. Jeigu medžiai jau būtų sužėlę, daug ko nebūtume matę. Ir per karščius tiek apžiūrėti būtų sunku – plaukioti ežeruose draudžiama.

***

Parko informacija yra čia. Informacija apie aukštuosius ežerus – čia. Informacija apie žemuosius ežerus yra čia :) Žemieji ežerai nuo aukštųjų skiriasi – jie apgaubti uolų, uolose nemažai urvų. Tad pamatyti būtina abejus ežerynus :)

Bet po Plitvicų parko mūsų diena nesibaigė. Dar reikėjo grįžti apie 100 km iki pajūrio, iki miestelio, ties kuriuo palikom savo mylimą “Kvarner coast” – iki Senj. Ten buvom užsakę nakvynę kitai nakčiai. Tad pavargusias kojytes ištiesėm mašinoj ir su gera nuotaika išdundėjom į ilgą kelelį…

Siandienai - raudona trasa

***

Važiavome pro miestą Otočac, tai vaizdai šiek tiek pagadino mūsų gerą nuotaiką. Turbūt specialiai mieste palikti nesutvarkyti po karo namai – apšaudyti visi…

Otocac

Senj pasiekėm jau tamsoje… Kuo toliau, tuo vis įdomesnius būstus nuomavomės nakvynėms. Senj gavom ale “loftą”, butuką, perdarytą iš garažo. Bet koks fainas jis… :)

Vakarejo

Senj

***

Rytoj vėl mūsų laukia gražusis “Kvarner coast” kelias :) Labanakt…