Kijevas, Ukraina

gegužės 18, 2012 in Kelionės, Užsienio kampeliai

2012-05-14 … 2012-05-17

Niekada nesakyk niekada. O buvo manyta, kad į tuos kraštus niekad nekeliausim, nes ko gi ten…? Ir štai, prispyrė reikalas apsilankyti :) Laukia Kijevas.

Nusipirkom tiesioginio skrydžio bilietus, keliausim vos 1,5 val., oj kaip gerai. Tik kad keltis labai jau anksti – išskrendam net 7 val. ryto! Viskas vyksta pagal planą iki įsėdimo į lėktuvą. Pokštai prasideda :D Piloto balsas ir informacija – tarpinė stotelė – STOKHOLMAS. Ė, skrydis tai turėjo būt tiesioginis Vilnius-Kijevas?!?!?! Visi lėktuve nusijuokia, pilotas apsiriko :D Bet… deja. Lėktuvo įgula “netikėtai” sužinojo, kad teks “pakeliui” užsukti į Stokholmą, paimti keleivių (lėktuvas mūsų pilnas nebuvo)… Matyt nabagai liko be lėktuvo. Ir jų gaila, ir savęs, kai ypač jaučiam tokią meilę lėktuvams, kilimams ir nusileidimams :D Tai iš mūsų 1,5 val. kelionės išėjo tik 6 valandų kelionė.

***

Kijeve atsiradom gerokai po pietų. Visi dienos planai nuėjo veltui :) Vakarop išsiruošėm pasivaikščioti po miestą, Maidan aikštę, berods, pagrindinė ji Kijeve. Miestas… labai kažko ypatingo nepamatėm. Gan daug šiukšlių, iškabų, reklamų… bardakėlis.

Kijevas

Kavine

Akį traukė anų laikų “didybės manijos” statiniai, keliolikos aukštų, su arkom, kolonom, bokšteliais…

Pamatėm ir politinių aktualijų pėdsakų – palapinių gatvelę…

Politine aleja

Gan neprastai atrodo ir miesto savivaldybė :)

Kijevo savivaldybe

Pati Maidan aikštė nepasirodė ypatinga…

Maidan aikste

Buvom įsikūrę netoli aikštės, nuomavomės butą – tai daug pigiau negu kurtis viešbutyje. Gyvenom kažkur čia:

Gyvenom cia

Tiesa, pirmąkart teko matyti tokį ilgą eskalatorių į/iš metro :D O žmonių srautai kokie… Pasijutom kaimiečiais, mylinčiais savo kaimą. Didmiesčiai ne mums…

Is metro

Nuotraukoje nesimato to vaizdo, koks yra iš tiesų :) Pasijunti esąs labai labai labai giliai po žeme – nesmagu.

***

Kitą dieną turėjom daugiau laiko pasižvalgyti po miestą. Netoli “namų” stovėjo garsusis Kijevo soboras, bet… prieiti nesugebėjom :) Šalia jo pamatėm funikulierių, besileidžiantį žemyn į Dniepro paupį, susiviliojom tokia ekskursija :) Prie soboro aptikom ir kažkokią ministeriją – statinys taipogi įspūdingas…

Ministerija

Aikste prie soboro

Apsukę ratelį aikštėje, patraukėm link funikulieriaus – gėda sakyti, bet tokiu net Kaune nesam “pravažiavę”… :)

Funikulierius

"Pritrauktas" miestas

Nusileidę žemyn į pakrantę, radom daug veiksmo, McDonald’ą :D Aišku, pavalgėm – kainos McDak’e Kijeve mažesnės… Ir nėra BigMac kompleksų – jie tai vadina BigMac meniu :)

Krantinej

Apatinėj miesto daly pabuvom iki gražaus tamsaus vakaro ir funikulierium grįžom į aikštę prie soboro.

Kijevas

Funikulierius

Ta pati didingoji ministerija vakare atrodė dar geriau.

Ministerija

Vakaro danguje ryškiai matėsi tolumoje besidaužantys žaibai. Artėjo lietutis, bet mes dar norėjom pavaikštinėti po vakarinį Kijevą. Toks jis daug kartų gražesnis :)

Žaibai trankėsi visai arti, o mes dar norėjom nueiti iki Maidan aikštės, pažiūrėti, kaip ji atrodo vakare. Tik į ją įžengėm ir gavom gerą vėjo gūsį į veidą su visos aikštės šiukšlėm :D Kavinių skėčiai paskraidė daužydami šviestuvus… Bėgte pasileidom link “namučių”, bet spėjom pasiekti tik parduotuvėlę, kurioje praleidom smarkiausią liūtį :)

Lietutis

Namo parėjome ganėtinai sausi :)

***

Kelionė namo lėktuvu TAIP PAT buvo su bajeriais oro uoste :) Dar pakeliui į jį, kol ėjom į metro, matėm, kaip į jau matytą ministeriją traukė kokie tai ponai. Visos gatvės uždarytos, visi sustabdyti vairuotojai maigė garso signalus, bendras garsas buvo kaip graži autosignalų simfonija :D Ir netrukus per 8 eismo juostų gatvę, pačiu viduriu per ištisinę juostą, pralėkė ponų kortežas… :) Vaizdas iš šono, kad daug triukšmo dėl nieko… :)

Laukiam ponu

Oro uoste buvom laiku, porą valandų iki skrydžio. Ekranuose jokios info apie skrydį. Į visus kitus, ankstesnius ir vėlesnius, vyksta check-in’ai, apie Vilnių – jokios žinios, tuščia eilutė. Laukiam laukiam, žinių nėra. Laukiam dar. Jau liko valanda iki skrydžio – info DAR nėra. Susirandam infocentrą – jų sistema neveikia, nieko nežino, stebėkit ekranus. Nesąmonė, kažkas ne taip. Aplekiam visus check-in’ų langelius, Vilniaus nematyt. Sukam dar vieną ratą, randam darbuotoją, su kažkokiais lapais. Paklausiam, ką daryti, kur eiti, o va sako, jau vyksta check-in’as!!! Jokios info, ekranai vis dar tušti, o ant check-in’o langelių ekranų tėra tik avialinijų logotipas! Jei neieškotum info, taip ir sėdėtum sau ramiai. Sustresavę šiek tiek bėgte pralekiam visus patikrinimo punktus, lekiam prie savo vartų, iki sodinimo dar yra laiko… mat viskas akivaizdžiai vėluoja. Atsipučiam…

Ateina laikas mūsų įsodinimui – info vėl niekur nėra. Vartai B5, o prie jų jokio veiksmo. Išgirstam tautiečių balsus, visi laukia. Laukia laukia… Galiausiai prieina turistas užsienietis ir klausia, ar mes į Vilnių. Visi įtempia ausis, pasirodo, pakeisti įsodinimo vartai! Visi pasileidžia prie tų kitų vartų – B10. O tie vartai – už stiklo sienos :D Toje zonoje, kur vyksta tik vietiniai skrydžiai. Vėl einam į infocentrą, mergaitė garantuoja, kad mus ten tuoj kažkas praves… Laukiam vėl. Kol mes laukiam, pilnas buvęs oro uostas ištuštėja. Praėjo beveik dvi valandos, kai turėjom išskristi. Nervas nebeima :)

Netrukus kažkas eidamas pro ekranus pamato, kad dar kartą pakeisti įsodinimo vartai – vėl B5. Visi susipakuoja ir grįžta atgal… Pagaliau patenkam į lėktuvą…

***

Išskristi vėlavom apie 2 valandas, bet į Vilnių atskristi vėlavom tik valandą :) Lėkė lėktuvėlis greitai, leidosi ypač “smagiai”, taip dar neteko matyti :D – “snapu” stipriai pasviręs žemyn… Stresavo, matyt, ir pilotas :D Džiaugėmės grįžę namo.

Kaip bebūtų, mudu mylim savo tėvynę :) Net ir Maximas, ir duobes gatvėse :)